۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۵, چهارشنبه

آیا ما مسئولیتی در مورد تغییر نگرش جامعه نسبت به همجنس گرایان داریم ؟


مستانه: باید کامینگ اوت کرد یا نه؟ بعضی ها عقیده دارند که نباید خودمون را فرق بدیم و دگر باش معرفی کنیم.

سمیرا: خودم عذاب کشیدم از دیدگاه های بد نسبت به همجنس گرایان و به همین دلیل سعی کردم حساس باشم، کسی که به همجنس گرایانحرف های ناشایست میزنه به من توهین میکنه، شاید توهین اون از روی نا آگاهی است.

آذین :حتما باید کاری بکنیم و مسئولیت داریم و هر کس باید به جایی برسه که تغییر در جامعه را مسئولیت خودش بدانه، کوشش در این زمینه مسئولیت و نیاز ما است

بهراد: به نظر من خیلی شخصی است و اولین کسی که تحت تاثیر این کار قرار میگیره خود فرد است ولی مهم است که خود فرد به این نتیجه برسه که کاری که می خوام بکنم نفعش را در درجه اول خودش می بره انتقال تجربه مثبت برون ایی به دیگران کمک میکند.

آرش: من با تغییر جامعه موافقم، همه را نمیشه تغییر داد و یک روش را برای همه بکار برد و نسبت به زمان باید ببینی که چطور رفتار کنی، با اینکه بگم مسئله شخصی منه و با کسی در این باره حرف نزنم مخالفم ولی این کار باید به صورت آرام انجام بشه

رهام: مسئولیت برای کسی وجود داره که اونو احساس می کنه از این بابت نظرم شبیه به مهدی ئه اما از طرفی هم اصرار دارم که در بعضی مواقع کسانی که قدرت یا اعتباری دارند وارد عمل بشن و ساکت نباشن که از این جهت نظرم شبیه به آذین.

مهدی: جامعه مهم است و روی ما تاثیر دارد ولی من مخالفم که مسئولیتی را برای خودمون تجویز کینم و هر کس باید اول روی خودش مسئولیت داشته باشه و اول از همه خودش را تغییر بده، مثلا اگر یکی دغدغه اش خانواده باشه باید اول روی خانواده کار کنه، یا روی دوستان.

امیر2: من موافقم، توی جامعه یک سری محدودیت ها روی ما هست و عذاب می کشیم و ما مسئولیم داریم که این کار را انجام بدیم، مثلا من برای دوست استریت ام با آمادگی کامینک کردم و اون هم خودش دیگران را در مورد همجنس گرایی آگاه کرد.

آقای : ما حتما میتونیم تغییر بدیم ولی مسئولیت الزامی نیست

فرهاد: باید اول از خانواده شروع کنیم، ولی اینکه یهو برم وسط جمع جیغ بزنم درست نیست، و مسئولیت داریم ولی مرحله اول خانواده است و نزدیکان

مستانه: وقتی افراد جامعه خودمون(همجنس گرایان) نتونیم تغییر ایجاد کنیم چطور به خانواده و غیره برسیم؟

امیر2: دلیل آوردن برای کسی که اعتقاد به چیزی داره بی فایده است

من : کوشش در زمینه تغییر و آگاه سازی جامعه منافع ما را تعمین میکنه و باعث میشه زندگی بهتری داشته باشیم، این کار مفید و شدنی هست، به نظر من کوشش همجنس گرایان درده سال گذشته که من شاهد بودم باعث شده ما امروز در وضع بهتری باشیم هم در درون جامعه همجنس گرایان هم در جامعه عموم مردم.

مریم: من اعتقاد به پیشرفت جامعه ندارم ، یعنی به اینکه انسانیت به جایی برسه که من قانع بشم اعتقاد ندارم، همیشه قدرتی وجود داره که ازش سوء استفاده میشه و ستم میشه که عده ای سودی ببرن، بعضی مبارزه می کنند با این وضع بعضی ها هم همکاری می کنند. من خودم را در تبعیض جدا از دیگرا نمی بینم مثلا کسی به افغانی بد بگه همون قدر به من بر می خوره و از همه دفاع می کنم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر